Entrada Núremberg en Girona

5.00 €
Precio
Desde
Descripción

Dirigida i escrita per James Vanderbilt, Núremberg és un intens drama històric i psicològic basat en fets reals, protagonitzat per dos guanyadors de lOscar, Russell Crowe i Rami Malek, acompanyats per Michael Shannon, Richard E. Grant, Leo Woodall, John Slattery i Mark OBrien.

Acabada la Segona Guerra Mundial, els aliats es preparen per portar davant la justícia els principals dirigents del règim nazi. El psiquiatre de lexèrcit nord-americà Douglas Kelley (Rami Malek) rep lencàrrec davaluar els presoners i determinar si estan en condicions mentals de ser jutjats pels seus crims.

Entre ells hi ha Hermann Göring (Russell Crowe), una de les figures més poderoses del règim de Hitler. Les converses entre Kelley i Göring es converteixen progressivament en un inquietant duel psicològic, mentre el fiscal Robert H. Jackson (Michael Shannon) prepara els històrics judicis de Nuremberg.

Inspirada en el llibre de no-ficció The Nazi and the Psychiatrist, de Jack El-Hai, la pel·lícula aborda la responsabilitat individual, la naturalesa del mal i la necessitat de fer justícia davant els crims de lHolocaust.

Premis i reconeixements

Festival de Sant Sebastià 2025 Premi Ateneo Guipuzcoano a la millor pel·lícula i nominació a la Concha dOr

Heartland International Film Festival 2025 Audience Choice Award

New York Film Critics Online 2025 Inclosa entre les millors pel·lícules de lany

AACTA International Awards 2026 Nominacions a millor pel·lícula i millor actor per a Russell Crowe

Camerimage 2025 Nominació a la Golden Frog per la fotografia de Dariusz Wolski

AARP Movies for Grownups Awards 2026 Nominacions a millor actor secundari per Michael Shannon, millor guió, millor repartiment i millor pel·lícula dèpoca

International Film Music Critics Awards 2026 Nominació a millor banda sonora original de drama per Brian Tyler.

Una producció de gran envergadura que converteix un dels processos judicials més transcendents del segle XX en un thriller psicològic sobre el poder, la manipulació, la responsabilitat i els límits de la condició humana.

Teatre El Casal d'Amer