The deadline for the sale of this event is over.

Ticket Cantera Forastera - Dinar popular Rubrifolkum en Barcelona

Description

Dinar popular del Rubrifolkum amb Cantera Forastera

Dissabte 28 de febrer de 2026 · Cases del barri de Marianao

14.00 h

“Cantera vol dir ganes de cantar,

i això és exactament el que tenim:

ganes de recuperar l’hàbit de cantar i fer-ho plegades.”


Després del Folk d’Eixida, el Rubrifolkum us convida a participar d’un dinar popular i cantat a les Cases de Marianao, gestionades per la Fundació Marianao, una entitat compromesa amb projectes socials que fomenten la participació, l’arrelament i l’empoderament comunitari.

El dinar es concep com un espai de trobada, convivència i transmissió, on la música i el menjar es comparteixen sense escenaris ni distàncies. Un moment per seure, cantar, menjar i fer poble.


Cant col·lectiu amb la Cantera Forastera

Durant el dinar, disposarem d’un cançoner per cantar plegades. Entre plat i plat, les persones de la Cantera Forastera dinamitzaran el cant col·lectiu amb cançons populars, de taverna i del Baix Llobregat, creant un ambient proper i festiu.

La Cantera Forastera és un projecte nascut a Esplugues de Llobregat impulsat per diverses entitats amb l’objectiu de recuperar el costum de cantar junts al voltant d’una taula. A través de cançons de tradició oral —antigues i contemporànies—, proposa espais de comunitat arrelats a la música popular. Habitualment celebra les seves cantades a l’Ateneu Popular d’Esplugues i a L’Avenç Centre Cultural, i enguany torna a travessar el riu per sumar-se al Rubrifolkum.

Durant el dinar, disposarem d’un cançoner i el cant col·lectiu serà dinamitzat per Clara Ayats i Liv Hallum, dues músiques i pedagogues de referència dins la tradició viva: cançons populars, de taverna i del Baix Llobregat, cantades sense escenari ni distàncies, amb el cos i la veu al centre.

Un dinar amb valors: cuina de proximitat amb la PACA

L’àpat serà elaborat per La PACA (Acord per a la Producció i el Consum Agroecològic), una associació del Baix Llobregat que treballa per enfortir la relació directa entre productores i consumidores, basada en criteris ecològics, sostenibles i socialment justos.

La PACA aposta per: productes de proximitat i temporada, condicions de treball dignes per a les productores i una economia local i solidària, arrelada al territori

Informació pràctica

Menú:

  • Amanida
  • Arròs amb carn i verdures de temporada 
  • (Opció vegana disponible. Cal indicar-ho en comprar l’entrada.)

Begudes: Hi haurà servei de barra durant tot el dinar. Servei de barra amb cervesa, vi, xarrups, aigües.

Altres informacions importants

  • El preu de l’activitat correspon al menú.
  • Si voleu venir només a cantar i fer un beure, també és possible sense comprar el dinar.
  • Per a famílies amb infants: un menú pot servir per compartir entre dos infants.
  • Si ho preferiu, podeu portar carmanyola.


Rubrifolkum 2026 · 15a edició // 26, 27 i 28 de febrer de 2026

De folk en folk, s’omple la plaça - @rubrifolkum

Cases Comunitàries del Carrer Miquel